Ez az a bizonyos alkatrész...amit hosszú-hosszú hetek után, ma végre megszereztem. 4-5 e-mail váltás, néhány telefon nyomán tegnap felhívott az Auto-World-ös srác, hogy megjött a cucc. Hogy ne kelljen futárral hozatni, inkább elugrottam ma érte. Reggel a 6-ossal mentem Veszprémből Pestre, gyorsan kivillamosoztam a Soroksári útig, átvettem a cuccot, és a 10-essel már jöttem is visszafelé.
Előtte
Hogy mi is ez?? Egy első (felső) toronymerevítő. És miért is volt nekem erre ennyire szükségem? A legutóbbi győri úton (is) nagyon éreztem, hogy a futómű nem az igazi. Pontosabban: mivel az autó orrmotoros és fronthajtásos, határhelyzetben erős alulkormányzott jelleget mutat(ott). A toronymerevítő ezen hivatott javítani.
Szakmai szemmel: A karosszéria kétoldali felfüggesztés végző pontjának (torony) merev összekötésére szolgál, mely megakadályozza a karosszéria csavarodását. Normál esetben ezek a tornyok kanyarban megfeszülnek, az ezáltal bekövetkező enyhe karosszéria-csavarodás miatt pedig autónk veszít valamennyit a sebességéből. A merevítő pont erre nyújt gyógyírt: beszerelésével a tornyok stabilabbak maradnak, a karosszéria pedig kevésbé csavarodik. A kanyar során a - normál esetben csak az egyik oldalra irányuló - nyomás szétosztódik mindkét toronyra, így a kerekek a kívánt pozícióban maradnak. Így érezhetően stabilabb lesz az autó, ugyanazt a kanyart pedig nagyobb sebességgel tudjuk majd bevenni.
Utána
A toronymerevítők nemcsak a karosszéria merevségét növelik meg, de ugyanakkor a kormányzás műveletét is gyorsabbá és pontosabbá teszik. Ajánlott gyárilag kisebb stabilitású autóknál is beépítésük, ezen kívül balesetek során is sok sérülés elkerülhető velük. Nem utolsó sorban pedig csökkentik a torony korrodálását is, amely a csavarodásból adódóan a festék és alapozó réteg megrepedezésénél ilyen esetekben gyakran kijön!
(Zárójelben jegyzem meg, hogy nagyon nagy szerencsém volt: az OMP aktuális katalógusa már nem hozza ezt a terméket, úgyhogy még raktárról pont sikerült elcsípnem egy darabot az utolsók közül. A forgalmazó szerint ha most rendelné, lehet, hogy már nem tudnák leszállítani.)
Szóval, maga a beszerelés egy jó negyed óra alatt megvolt, úgy, hogy még a felületet is megtisztítottam előtte (talán még a japán por és a sós víz nyoma is rajta volt a tornyok tetején :). Most kíváncsian várom az eredményt. Jó lenne a cseszneki szerpentinen tesztelni, de előreláthatólag mostanában nem járok arra. Jobb híján egy jó kis szlalom is megteszi...
Kiegészítés a csütörtök estéhez: mi is kell egy ilyen hosszú nap jó befejezéséhez? Egy jó kis tekerés! Hétkor mentem, lenyomtam a napi penzumot... és egy hatalmas pirospont Krisztának: iszonyú jó zenéket válogatott tegnap este!
Az utolsó három szám: Low Rider (War) - Egyszerű dal (TCS) - Enter Sandman (Metallica). Nem rossz egy lista! Nekem nagyon bejött. Teljesen feldobta a hangulatomat.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.